SANGAT SEDIH: Penyokong Terengganu FC Hancur dengan kehilangan enam pemain berikutan kemalangan kereta tragis di…baca lagi….

SANGAT SEDIH: Penyokong Terengganu FC Hancur dengan kehilangan enam pemain berikutan kemalangan kereta tragis di…baca lagi….

Kuala Lumpur – Isu prestasi pasukan bola sepak kebangsaan Malaysia kembali diperkatakan oleh peminat sukan tanah air. Ramai yang kecewa dengan prestasi pasukan yang tidak menunjukkan peningkatan ketara meskipun telah beberapa kali menukar jurulatih. Kritikan ini tidak terhenti kepada pasukan jurulatih sahaja, malah ada suara yang meminta agar perubahan juga dilakukan dalam kepimpinan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

 

Peminat dan pemerhati sukan tanah air merasakan bahawa menukar jurulatih semata-mata bukanlah penyelesaian mutlak kepada masalah yang berlarutan dalam arena bola sepak negara. Mereka menekankan bahawa selagi kepimpinan FAM tidak berubah dan mengadaptasi strategi serta hala tuju baharu, perubahan besar dalam prestasi pasukan kebangsaan mungkin sukar dicapai.

 

“Bukan kali pertama kita tukar jurulatih, tetapi hasilnya tetap sama. Persoalannya, bila pula kita akan melihat perubahan dalam pengurusan tertinggi FAM? Tiada yang boleh dibanggakan dengan prestasi semasa ini,” kata salah seorang peminat tegar bola sepak Malaysia.

 

Walaupun beberapa program pembangunan bola sepak dilancarkan, keputusan di peringkat antarabangsa tetap mengecewakan. Ada yang berpandangan bahawa tanpa reformasi menyeluruh di peringkat pengurusan, Malaysia akan terus ketinggalan di belakang negara-negara jiran yang semakin cemerlang dalam arena bola sepak.

 

Tekanan terhadap FAM semakin meningkat, dengan harapan perubahan drastik akan dilakukan demi masa depan bola sepak negara.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *