Muhammad Faisal bin Abdul Halim Umum Persaraan pada Usia 26 Tahun Disebabkan oleh…

Muhammad Faisal bin Abdul Halim Umum Persaraan pada Usia 26 Tahun Disebabkan oleh…

Kuala Terengganu, 2 Oktober – Dunia bola sepak Malaysia dikejutkan dengan berita menyedihkan apabila kapten Terengganu FC, Ahmad Shahril, telah meninggal dunia dalam satu kemalangan kereta yang berlaku awal pagi ini. Menurut laporan, kemalangan tersebut berlaku di Lebuhraya Pantai Timur ketika Ahmad Shahril dalam perjalanan pulang ke rumah selepas sesi latihan malam.

 

Pihak polis mengesahkan bahawa kereta yang dipandu Ahmad Shahril terbabas dan melanggar pembahagi jalan, menyebabkan kecederaan parah pada dirinya. Beliau telah dikejarkan ke hospital, namun disahkan meninggal dunia semasa tiba.

 

Rakan sepasukan, jurulatih, dan penyokong Terengganu FC melahirkan rasa sedih dan kehilangan besar atas pemergian pemain yang sangat dihormati itu. Ahmad Shahril dikenali sebagai seorang pemimpin berkarisma di atas padang dan selalu memberi inspirasi kepada pasukannya.

 

Pihak pengurusan Terengganu FC turut menyatakan bahawa mereka akan mengadakan majlis penghormatan bagi mengenang jasa dan sumbangan besar Allahyarham kepada pasukan dan bola sepak negara.

 

Semoga keluarga dan rakan-rakan arwah tabah menghadapi dugaan ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *