Berita Sedih: Penyokong Jurulatih Sri Pahang Akhirnya Meninggal Dunia

 

Kuala Lumpur, 21 September 2024 – Berita sedih datang dari dunia sukan bola sepak Malaysia apabila seorang penyokong jurulatih Sri Pahang yang sebelum ini dikejarkan ke hospital akhirnya disahkan meninggal dunia. Kejadian ini telah menggoncang hati ramai, terutama peminat setia pasukan Sri Pahang.

 

Penyokong yang dikenali sebagai Ahmad, berusia 35 tahun, mengalami serangan jantung semasa menyaksikan perlawanan di stadium. Dia dikejarkan ke hospital dengan segera tetapi usaha untuk menyelamatkannya tidak berjaya. Kematian Ahmad bukan sahaja mengundang rasa dukacita di kalangan keluarganya tetapi juga di kalangan rakan-rakan dan peminat lain yang mengenalinya sebagai seorang penyokong setia.

 

Menurut rakan-rakannya, Ahmad adalah seorang yang sangat passionate tentang pasukan Sri Pahang. Dia tidak pernah ketinggalan menyokong pasukan itu, sama ada di stadium atau di depan televisyen. Kehadirannya selalu memberi semangat kepada pemain dan rakan-rakannya. Kesetiaan dan semangatnya terhadap pasukan telah menjadikannya figura penting dalam kalangan penyokong.

 

Kementerian Belia dan Sukan Malaysia juga mengeluarkan kenyataan merasai kehilangan ini dan mengajak semua peminat untuk bersatu dalam memberi penghormatan kepada Ahmad. “Kami mengekalkan ingatan terhadap dedikasi dan semangat beliau kepada sukan dan pasukan,” kata menteri.

 

Sebagai tanda penghormatan, pihak pengurusan Sri Pahang telah mengumumkan akan mengadakan satu majlis tahlil untuk Ahmad. Mereka berharap semua penyokong dapat hadir untuk memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang dari mereka yang telah pergi.

 

Kehilangan Ahmad adalah satu kehilangan besar bukan sahaja kepada keluarganya tetapi juga kepada komuniti penyokong Sri Pahang. Mari kita sama-sama berdoa agar roh beliau dicucuri rahmat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *