JDT, Selangor, Terengganu, KL dibenar daftar 12 pemain asing – MFL…

JDT, Selangor, Terengganu, KL dibenar daftar 12 pemain asing – MFL

TFC ade pitih dok

Johor Darul Ta’zim (JDT), Selangor FC, Terengganu FC (TFC), dan Kuala Lumpur City FC kini dibenarkan untuk mendaftarkan sehingga 12 pemain asing dalam Liga Malaysia 2024, menurut kenyataan Liga Bola Sepak Malaysia (MFL). Keputusan ini dibuat bagi meningkatkan lagi tahap persaingan liga dan memberi peluang kepada kelab-kelab untuk memperkuatkan pasukan mereka di pentas domestik dan antarabangsa.

 

Pengarah MFL, Stuart Ramalingam, menyatakan bahawa langkah ini bertujuan membantu kelab-kelab Malaysia bersaing lebih baik di peringkat Asia. Walau bagaimanapun, bukan semua pasukan mungkin dapat memanfaatkan kuota penuh 12 pemain asing ini disebabkan kekangan kewangan.

 

Terengganu FC (TFC) juga menjadi buah mulut di media sosial, dengan peminat bergurau tentang keadaan kewangan kelab. “TFC ade pitih dok?” menjadi frasa viral, merujuk kepada cabaran kelab tersebut untuk menandatangani pemain asing yang berkualiti tinggi berbanding dengan kelab besar seperti JDT yang mempunyai bajet yang lebih besar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *