Walaupun kedatangan fans semalam tak berapa okay, tapi bagi aku kita sudah berada di landasan yang betul. 

Walaupun kedatangan fans semalam tak berapa okay, tapi bagi aku kita sudah berada di landasan yang betul.

 

Dulu nak dapat 5 ribu hadir ke home games bukanlah perkara mudah, tapi sekarang kita punya kedatangan agak memuaskan.

 

Dari Mei sampai Julai 2024, kita punya purata kedatangan adalah 10 ribu per match.

 

Dari info yang aku dapat, penjualan jersi fake sebenarnya menurun, penjualan merchandise ori semakin menaik; kita cuma perlu rancak bagi edukasi kepada semua fans untuk beli ori, konsisten kita buat, benda tu akan menaik dan baik untuk kantung kelab.

 

Pelaburan nama besar? Rancak dan masuk.

Sani Express, G-Shock, Khind, Daikin, Family Mart, Yakult, AEON;

 

Kenapa nama-nama besar ni boleh satu meja dengan SFC? Sebab diorang nampak ada trafik di MBPJ, diorang nampak penyokong SFC boleh bagi impak ke jenama mereka.

 

Kita sedang berada di landasan yang betul.

Nombor dua liga.

Minggu depan kita ke Thai lawan Muangthong.

3 Oktober kita lawan Cebu Filipina.

23 Oktober kita lawan team dari South Korea.

 

Kita berada di landasan yang betul, jadi untuk perlawanan home match di MBPJ, kasi rancak kehadiran, ini akan bagi dua kesan: tekanan kepada pengurusan dan players untuk dapatkan results atas padang yang baik, menarik perhatian pelabur untuk suntik dana.

 

Inilah bolasepak moden, walaupun majoriti fans adalah B40, tapi kita perlu konsisten dalam memahami bagaimana sebuah kelab bola sepak berfungsi, kewangan yang kukuh sangat penting, perbelanjaan penyokong ke saluran yang betul sangat vital.

 

mari sama-sama ambil tahu, sebab kelab ini milik kita si marhaen, biar dasar dan batu asas tu kita B40 tu yang meramaikan;

 

Baki games untuk tahun ni dah tak banyak, boleh Google “Selangor FC next match”,

 

mari sama-sama rancakkan kehadiran stadium, kita saling mendidik dan maju ke depan.

 

Kurangkan drama, banyakkan kerja.

BERITA TERKINI: Muhammad Faisal bin Abdul Halim Menangis Teresak-Esak Selepas Kemalangan Ngeri Meragut Nyawa Isterinya, Nur Syazwani Mizuana Shahril… baca lanjut

Tragedi menyayat hati berlaku hari ini apabila Muhammad Faisal bin Abdul Halim mengalami detik-detik yang paling pahit dalam hidupnya. Kemalangan ngeri tersebut telah meragut nyawa isteri tercinta beliau, Nur Syazwani Mizuana Shahril. Kejadian ini mengakibatkan Muhammad Faisal tidak dapat menahan tangisan dan kesedihan yang mendalam. Berita penuh mengenai tragedi ini dan butiran lanjut akan menyusul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *